سلام ، به سایت شرکتی کارائوس خوش آمدید.

نوسازی و بروز رسانی موتورخانه

نوسازی و بروز رسانی موتورخانه مرکزی – بهینه سازی موتورخانه مرکزی

کد مطلب : 98111901

اگر مدیر یک ساختمان قدیمی هستید و موتورخانه شما مستحلک شده است، بهتر است این مطلب را مطالعه نمایید.

لازم بذکر است سیستم گرمایش مرکزی بصرفه تر و کم هزینه تر از سیستم های گرمایشی تفکیکی می باشد.

موتورخانه های قدیمی و مستحلک مشکلات زیادی را برای ساکنین مجتمع ایجاد می کنند.

1 – هدر رفت آب

2 – هدر رفت انرژی

3 – مصرف زیاد سوخت

4 – مصرف زیاد برق

5 – آلودگی هوا

بخوانید : انتخاب سیستم گرمایشی 

توضیحات

1 – هدر رفت آب

به علت قدیمی بودن شیر آلات و اتصالات، پمپ ها و سایر لوازم مرتبط با انتقال آب، ممکن است نشتی های زیادی داشته باشد و همین امر باعث هدر رفت آب به مقدار زیاد می شود.

2 – هدر رفت انرژی

در سالیان گذشته بحث صرفه جویی در مصرف انرژی همانند امروز وجود نداشته و برخی از موتورخانه های عایق بندی درستی ندارند، حتی در بحث انتقال انرژی گرمایی نیز به علت قدیمی بودن سیستم موتورخانه، انتقال حرارتی خوبی صورت نمی پذیرفت، در سراسر جهان و مخصوصا کشورهایی که منابع سوختی ندارند، سالیانه اقدام به تغییراتی می کنند، که مصرف سوخت کمتر شود.

بنا بر این عایق بندی و سیستم های انتقال حرارت را سالیانه و یا حداقل 3 سال یکبار مورد بازبینی قرار دهید و درصورت امکان بروزرسانی نمایید.

3 – مصرف زیاد سوخت

مشعل های قدیمی مصرف سوخت زیاد و بازدهی کمی دارند و این باعث افزایش مصرف سوخت می شود، همچنین دیگهای فولادی نسبت به دیگهای چدنی بازدهی بالایی دارند، منبع کویل دار نسبت به منبع دوجداری بازدهی بیشتر دارد و این ملحقات موتورخانه مرکزی وقتی به روز باشند، مصرف سوخت شما کمتر خواهد شد.

4 – مصرف زیاد برق

با افزایش کارکرد موتورخانه قاعدتا مصرف برق شما هم بیشتر خواهد شد. پمپ ها بیشتر کار می کنند، مشعل بیشتر کار می کند و در نتیجه مصرف برق هم افزایش می یابد.

5 – آلودگی هوا

خام سوزی و تدوام روشن بودن مشعل به علت گرم نشدن سریع و انتقال حرارت نا مناسب باعث افزایش آلودگی و ایجاد گازهای گلخانه ای می گردد.

نوسازی و بروز رسانی موتورخانه مرکزی

با نوسازی، بازسازی و بروزرسانی مجموعه ی سیستم گرمایش مرکزی، در هزینه های مصرفی صرفه جویی و کمک شایانی به پاکیزگی هوا می کنید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.