سلام ، به سایت شرکتی کارائوس خوش آمدید.

تغییرات در نمای ساختمان

تغییرات در نمای ساختمان

کد مطلب : 98113001

نمای ساختمان جزو مشاعات ساختمان می باشد و طابع قوانین مرتبط با مشاعات ساختمان می باشد.

تغییر در نمای ساختمان می بایست تابع قوانین شهرداری باشد.

هر گونه تغییر در نمای ساختمان می بایست با هماهنگی کلیه مالکین باشد و یا حداکثر اعضای ساختمان.

لازم بذکر است هرگونه تغییر در پنجره های بیرونی واحد و بالکن باید با اجازه اعضای ساختمان باشد.

 

برای روشن شدن موضوع با بخش های مشترک و مشاعات ساختمان بیشتر آشنا شوید :

بخش مشترک ساختمان

بخش مشترک یک ساختمان به فضاهایی گفته می‌شود که بین دو یا چند واحد آپارتمانی مشترک است. به‌عنوان‌مثال ممکن است یک واحد انباری اضافی در ساختمان وجود داشته باشد که دو واحد آپارتمانی از آن به‌صورت مشترک استفاده می‌کنند. همچنین گاهی یک واحد پارکینگ اضافی به‌طور مشترک و طبق تفاهم بین سه واحد آپارتمان مورداستفاده قرار می‌گیرد.
به‌طورمعمول ایجاد هر تغییری در قسمت‌های مشترک ساختمان بر اساس تفاهمی که بین مشترکین و صاحب‌سهمان آن به وجود می‌آید، صورت می‌گیرد. در حقیقت به‌شرط آن‌که بخشی از همین قسمت مشترک جزو مشاعات ساختمان نباشد، می‌توان به‌دلخواه هر تغییری را در آن ایجاد کرد.

بازدید نمایید : سایت املاک آی شهر

قسمت مشاعات ساختمان

نکته‌ی بسیار مهم در مورد قسمت‌های مشاع ساختمان این است که همه ساکنین یک آپارتمان در قسمت مشاع آن سهم دارند. البته میزان این سهم برای هیچ‌کس مشخص و محدود نیست. ضمن آن‌که موضوع سهیم بودن همه‌ی ساکنین در قسمت مشاعات ساختمان به این معنی نیست که آن‌ها می‌توانند به‌عنوان مالک هر تغییری را در آن ایجاد کرده یا از بخشی از این قسمت‌ها تنها به نفع خود بهره ببرند. به‌عنوان‌مثال هیچ‌کس حق ندارد جاکفشی خود را بدون رضایت دیگران درراه پله‌ی ساختمان قرار دهد.
اگر شما ساکن یا مدیر یک آپارتمان باشید بدون شک نیاز دارید که مرزهای مشاعات ساختمان را به‌خوبی بشناسید و قوانین مصوب حاکم بر آن را بدانید. این دانش کمک می‌کند هر سوء تفاهم احتمالی با اهالی ساختمان از بین برود و در صورت بروز مشکل یا مشاهده‌ی تجاوز سایرین به حریم مشاعات و ایجاد تغییرات در آن بتوانید با ارائه‌ی دلایل مستدل و قانونی جلوی بروز مشکلات را بگیرید.

ماده ۹ قانون تملک آپارتمان‌ها جامع‌ترین توضیح را در مورد تغییر در مشاعات ساختمان ارائه می‌کند. طبق این قانون :

” هیچ‌یک از مالکین و ساکنین یک ساختمان حق ندارند بدون موافقت اکثریت تغییراتی در محل یا شکل سر در یا نمای خارجی در قسمت اختصاصی خود که مرئی و منظر باشد، بدهند.”

تغییرات در نمای ساختمان

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.