سلام ، به سایت مدیر ساختمان آی شهر خوش آمدید.

جلوگیری از بیماری واگیردار در ساختمان

جلوگیری از بیماری واگیردار در ساختمان

کد مطلب : 981250601

حتما تا انتها مطالعه نمایید.

رعایت نظافت یک امر واجب و همیشگی در مکان های مختلف می باشد، که در دین اسلام هم بسیار به آن تاکید شده.

نظافت ظاهری بسیار خوب است، اما در شرایطی که یک بیماری واگیردار شیوع پیدا می کند، علاوه بر نظافت ظاهری که با چشم دیده می شود باید بهداشت را هم رعایت کنیم و نظافت ساختمان را یک درجه ارتقاع داده و به صورت ضد عفونی محیط مشاعات ساختمان تبدیل کنیم.

رعایت چند نکته در شرایطی که خطر ابتلا به بیماری های واگیردار وجود دارد لازم می باشد. 

یکی از فضاهای پر خطر ساختمان که باعث سرایت بیماری می شود، فضای آسانسور می باشد. فضای آسانسور یک فضای بسیار مناسب یرای رشد و تکثیر آلودگی می باشد.1- فضای آن محدود می باشد. 2 – محل پر رفت و آمد افراد مختلف 3 – فضای تاریک و به دور از آفتاب 4 – حمل زباله ها و اشیاء مختلف توسط آسانسور و…….

پس در ابتدا باید به فکر ضد عفونی فضای آسانسور باشیم و موارد احتیاتی را رعایت نماییم.

بازدید نمایید : سایت املاک آی شهر

آسانسور

1 – ضد عفونی با موارد مخصوص توسط آب پاش ها ( مواد مختلفی وجود دارد همانند الکل و یا مواد ترکیبی ) به عنوان مثال 10 قطره وایتکس را در 3 لیتر آب بریزید و محلول بدست آمده را توسط آب پاش به فضای داخلی آسانسور بپاشید، البته مواظب باشید به قسمت های الکترونیک پاشیده نشود و آن قسمت ها را با دستمال بکشید.

2 – استفاده از خلال دندان جهت استفاده از دکمه های آسانسور، خلال دندان ها را با دستکش بر روی یک یونولیت قرار دهید که افراد برای برداشتن خلال دندان نیاز به دست زدن به تمام آنها نداشته باشد. ظرفی را کنار آن قرار دهید تا بعد از استفاده داخل آن ریخته شود.

3 – در زمان حمل زباله مواظب باشید که کیسه زباله نشتی نداشته باشد.

4 – در صورتی که مریض هستید و سرفه و عطسه می کنید، مراقب باشید در محفظه آسانسور سرفه و عطسه نکنید و حتما از ماسک استفاده نمایید.

5 – از زمین گذاشتن محصولاتی که خریداری کردید در کف آسانسور جددا خودداری نمایید.

6 – سعی کنید به صورت انفرادی از آسانسور استفاده نمایید.

7 – بعد از استفاده از آسانسور به محض ورود به منزل حتما دست های خود را به مدت 20 ثانیه با آب و صابون و یا مایع دستشویی، بشویید.

مشاعات ساختمان مثل دستگیره در ورودی ساختمان، کلید لامپ ها، زنگ ساختمان، در صورتی که ریموت درب پارکینگ ندارید حتما قسمت هایی که با دست لمس می شود را ضد عفونی کنید و بعد از لمس آن قسمت ها حتما دست های خود را بشویید.

سعی کنید حدالمقدور بدون حائل به قسمت های مختلف ساختمان دست نزنیم، از جمله نرده پله ها، دستگیره های درب ها و پنجره ها، دیوار های راه رو و راه پله، درب هایی که در مشاعات وجود دارد.

هر روز بخش هایی از ساختمان را که مورد استفاده عمومی قرار می گیرد را با محلول های ضد عفونی کننده نظافت نمایید.

افرادی که علائم مریضی را دارند حتما رعایت نظافت را بکنند، که اعضای ساختمان آلوده نشوند.

بهتر است درب های شیشه ای که جدا کننده پارکینگ و راه پله، راه پله با راهرو واحد ها می باشد، باز نگه دارید که نیازی به باز کردن آن نداشته باشید.

جلوگیری از بیماری واگیردار در ساختمان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.