سلام ، به سایت مدیر ساختمان آی شهر خوش آمدید.

تعمیر، نگهداری و بهینه سازی کولرآبی

تعمیر، نگهداری و بهینه سازی کولرآبی

تعمیر، نگهداری و بهینه سازی کولرآبی

کد مطلب : 99013101

کولر آبی در مانطق خشک و گرم بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. کولر های آبی هوا را خنک و مرطوب می کند. معمولا محل قرار گیری این سیستم سرمایشی پشت بام ها می باشد.

اگر هنوز کولر آبی نخردید، کولری بخرید که مصرف انرژی آن بهینه باشد یعنی هر چه به A+ نزدیکتر باشد بهتر است، و نشان می دهد با توجع به مصرف برق و آب بازدهی مناسبی را دارد.

بعد از خرید کولر آبی می بایست اقداماتی را انجام داد که بازدهی بالاتری داشته باشد.

بهینه سازی مصرف :

موثر ترین راه بهینه سازی مصرف قرار نگرفتن دستگاه در برابر نور مستقیم خورشید می باشد. مسلما وقتی در برابر نور مستقیم خورشید قرار گیرد، بازدهی کمتری خواهد داشت.

معمولا در پشت بام ها محل سایه وجود ندارد و البته جا نمایی کانال کولر هم حق انتخابی به ما نخواهد داد. معمولا در قدیم یک حصیر روی سقف کولر قرار می دادند و یا با استفاده از یک پوشال قدیمی کولر روی آن را می پوشاندند.

این راه زیاد تاثیر گذار نخواهد بود و حتی ممکن است خرده چوب هایی که از آن کنده می شود، به همراه آب به فاضلاب پشت بام هدایت و راه آن را مسدود نماید.

بهترین کار ساخت سازه ای مناسب است که با فاصله 50 سانتی از سقف کولر قرار گیرد و کمی از کولر بزرگتر باشد تا سایه مناسبی را ایجاد نماید.

این کار باعث خنک ماندن کولر و کمتر شدن تبخیر آب می شود و در نتیجه مصرف شما بهینه خواهد شد. اقداماتی دیگر نیز می بایست انجام پذیرد که بهینه سازی تکمیل شود و آن موضوع نگهداری است.

نگهداری کولر آبی:

سعی کنید پوشال های کولر را هر سال تعویض نمایید. روغن کاری محورها ( یاتاقان ها ) بسیار اهمیت دارد. بازدید لوله های تقسیم آب در داخل کولر که اهمیت فراوانی دارد. باز بودن شیار های بالای قفسه نگهدارنده پوشال را چک کنید.

این شیار ها ممکن است بر اثر رسوب و یا خرده پوشال ها مسدود شده باشد. شیار های انتقال هوا را نیز تمیز کنید تا انتقال هوا بخوبی انجام پذیرد.

در هنگام سرویس کولر آبی پارچه ای بزرگ در محدود پهن نمایید تا خرده ریز ها به داخل چاهک فاضلاب نرود و بعد از اتمام سرویس کولر آن را جمع کرده و محتویات آن را در داخل کیسه زباله ریخته و از قرار دادن آن در پشت بام جددا خودداری نمایید.

توری پمپ آب را تمیز کنید و منبع آب کف کولر را نیز تمیز بشویید. در هنگام شستشو مراقب باشید پوشال ها به داخل چاهک نرود.

تسمه انتقال قدرت از الکتروموتور به چرخ طیار را چک کنید تا پارگی و یا پوسیدگی و یا زخمی نباشد. برای تعویض آن به شماره های روی تمسه توجه کنید که مطابق با آن را خریداری نمایید.

تمام این کار ها را می توانید به متخصصین بسپارید تا دچار مشکل نشوید.

تمام این نکات باعث می شود علاوه بر بهینه سازی مصرف عمر دستگاه شما نیز طولانی تر گردد.

در فصل سرما آب داخل کولر را کامل خالی کنید، شلنگ آب کولر را از سر شیر فلکه باز کنید و آب آن را تخلیه و با یک سیم آن را جمع و در داخل خود کولر قرار دهید. می توانید که روکش هم را کولر بکشید.

تعمیر کولر آبی:

تعمیرات را به دست متخصصان بسپارید.

تعمیر، نگهداری و بهینه سازی کولرآبی

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahr.co
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.