سلام ، به سایت مدیر ساختمان آی شهر خوش آمدید.

پرداخت ماهیانه تنخواه به عهده مستاجر نیست

پرداخت ماهیانه تنخواه به عهده مستاجر نیست

پرداخت ماهیانه تنخواه به عهده مستاجر نیست !

کد مطلب : 99012401

تنخواه چیست؟ جهت موارد پیش بینی نشده در ساختمان که لازم است بصورت سریع ایرادات آن برطرف شود، می بایست مبلغی در صندوق ساختمان وجود داشته باشد تا مدیر ساختمان به سرعت جهت رفع ایراد اقدام نماید.

اهیمت دوربین مدار بسته

برآورد قیمت ، ارتقاع ، تعمیر ، نصب دوربین مداربسته، دزدگیر ، اعلام حریق و هوشمند سازی ساختمان 09122170823

معمولا  در شارژ های ماهیانه ساختمان مبلغ تنخواه در نظر گرفته می شود. یعنی علاوه بر هزینه نظافت ساختمان وجهی بیشتر دریافت می شود تا در صندوق ساختمان ذخیره گردد.

شارژ ماهیانه ساختمان هم از ساکنین واحد دریافت می گردد، چه مالک باشند و چه مستاجر!

طبق قوانین روابط بین موجر و مستاجر هزینه تعمیرات و سرویس ملزومات واحد مسکونی به عهده مالک می باشد. به عنوان مثال تعمیر درب ریموت ، سرویس آسانسور، رنگ آمیزی و تعمیرات ساختمانی، تعمیرات موتورخانه.

در واقع هزینه نظافت، قبوض آب و برق و گاز و تلفن مشترک و تعمیرات جزئی مثل تعویض لامچ های سوخته و یا خرید لوازم نظافتی ساختمان به عهده مستاجر می باشد.

تنخواه دریافتی هم معمولا جهت تعمیرات اساسی دریافت می شود، پس بنابراین پرداخت هزینه تنخواه به عهده مستاجر نمی باشد.

البته مدیر ساختمان نباید دقدقه دریافت شارژ ماهیانه را داشته باشد و مستاجر با توافق موجر مبلغ پرداختی ماهیانه تنخواه را از اجاره های ماهیانه کسر کند و به مدیر ساختمان پرداخت نماید.

بنابراین مدیران ساختمان می بایست در بردهای اعلانات ساختمان هزینه تنخواه و شارژ ماهیانه را مشخص نمایند تا موجر و مستاجر از این موضوع مطلع باشند.

دریافت تنخواه از مستاجر حق الناسی است که به گردن مدیر ساختمان خواهد افتاد و با مشخص نکردن این موضوع مدیران ساختمان آخرت خود را برای دنیای دیگران از دست می دهند و در عرف جامعه خود را مدیون مستاجرها می کنند.

این یک مسئله ساده است و هیچ پیچیدگی ندارد، پس بنابراین همین الآن که این مطلب را مطالعه می نمایید، این اقدام را انجام داده و هزینه تنخواه و شارژ را جدا کنید و در برد اعلانات ساختمان نصب نمایید.

پرداخت ماهیانه تنخواه به عهده مستاجر نیست !

محمد اسپیدمهر مدیر مجموعه سایت های آی شهر

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahr.co
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.