سلام ، به سایت مدیر ساختمان آی شهر خوش آمدید.

برخی قوانین مرتبط با مدریت ساختمان

برخی قوانین مرتبط با مدریت ساختمان

کد مطلب : 98120202

قانون: دیرکرد در تشکیل مجمع عمومی ساختمان

تشکیل مجمع عمومی یکی از ارکان مهم ساختمان است، برهمین اساس در صورتی که در موعد مقرر یعنی پس از یکسال از تاریخ تشکیل مجمع عمومی عادی، مجمع مذکور تشکیل نگردد و هیچ قرینه ای نیز برای تشکیل آن نباشد، مالکان آپارتمان ها خود اقدام به تشکیل مجمع می کنند و در این خصوص به موجب قانون مدیر ساختمان تکلیفی ندارد. بنابراین مالکان آپارتمان ها برای جلوگیری از معوق ماندن امور ساختمان و قسمت های مشترک طبق ماده 6 آیین نامه اجرایی قانون تملک آپارتمان ها راسا اقدام به تشکیل مجمع عمومی خواهند کرد.

بازدید نمایید : سایت مشارکت در ساخت املاک آی شهر

‍ قانون: زمان انتخاب مدیر یا مدیران

مطابق ماده 15 آیین نامه اجرایی، حداقل مدت مدیریت در ساختمان 2 سال است ولی مجمع عمومی می تواند این مدت را اضافه کند. به عبارت دیگر مدت مدیریت نمی تواند از سوی مجمع عمومی عادی به کمتر از دو سال تقلیل یابد. همچنین انتخاب مجدد مدیر یا مدیران بلامانع است. تعداد مدیران نیز رابطه مستقیمی با تعداد آپارتمان ها دارد.

بازدید نمایید : سایت املاک آی شهر

‍ دستورالعمل: تهیه صورتجلسه آپارتمان

تمامی تصمیم های گرفته شده در جلسات مجمع عمومی ساختمان باید در صورتجلسه نوشته شود و به امضای تمامی مالکان حاضر برسد . حفظ و نگهداری از این صورتجلسه ها از وظایف مدیر یا مدیران است و این اسناد مهم ترین مدارک قابل استناد در باره اقدامات صورت گرفته در برابر مالکان، مدیران آینده، اشخاص ثالث و مراجع قضایی به حساب می آید.

برخی قوانین مرتبط با مدریت ساختمان

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.